آخرین اخبار
نماینده تهران:

ابتکارات صحرایی در دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش هم قابل اجراست

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دوره ریاست بر دانشگاه فرهنگیان ابتکارات خوبی برای تحول داشته است، گفت: این ایده ها در وزارت آموزش و پرورش نیز قابل اجراست.
اشتراک گذاری
189 بازدید
کد مطلب : 1686

سمیه رفیعی درباره رضا مراد صحرایی که به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شده است، گفت: با توجه به تحقیقاتی که از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام دادم،‌ آقای مراد صحرایی فردی دانشگاهی و علمی است و در دانشگاه فرهنگیان موفق به انجام تحولات خوبی شده که می تواند این برنامه و راهبردها را در وزارت آموزش و پرورش نیز اجرایی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: نظام آموزش و پرورش کشور نیازمند تحول جدی است که این تحول با بکارگیری ایده ها و تفکرات نو امکان پذیر است.

وی خواستار رسیدگی به مطالبات نظام آموزش و پروش با حمایت دولت و مجلس شد و گفت: والدین دانش آموزان و جامعه نیز از معلمان و وزارت آموزش و پرورش نیز انتظاراتی دارند که یکی از آنها ثبات در تصمیم گیری‌هاست.

رفیعی یادآور شد که نبود ثبات در سیستم آموزش و پرورش که در دولت های گذشته به آن توجه نشده است، در دیدار اخیر معلمان با رهبر معظم انقلاب، مورد نقد جدی ایشان نیز قرار گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره انتظاراتی که از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بعد از کسب رای اعتماد مجلس وجود دارد، اظهار داشت: آقای صحرایی پس از کسب رای اعتماد از مجلس باید نسبت به پیگیری دغدغه‌های جامعه به صورت منظم و اولویت‌بندی شده و رفع آنها اقدام کند و در این مسیر مجلس نیز همراهی خواهد کرد.

رفیعی با یادآوری نقش موثر معلمان در نظام آموزش و پرورش کشور خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت به دوش معلمان است و آنها مطالبات جدی دارند که برای به ثمر نشستن آنها باید وزیر تعامل مستمری با بدنه آموزش و پرورش داشته باشد.

این نماینده مجلس به موضوع رتبه بندی فرهنگیان نیز اشاره کرد و با یادآوری اینکه باید هماهنگی های لازم در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد، گفت: منابع آموزش و پرورش باید با همراهی سازمان برنامه و بودجه محقق و هزینه شود و نیاز است بین این دو بیش از پیش همکاری و هماهنگی وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران با تاکید بر لزوم همکاری مجلس و دولت، از نمایندگان خواست در سال پایانی عمر مجلس یازدهم با این تعامل و همکاری، شرایط پایداری در سه وزارتخانه آموزش و پرورش، صمت و جهادکشاورزی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *