آخرین اخبار
رفیعی مطرح کرد:

اطلس زیست بوم ابتدایی‌ترین اقدام در حوزه آمایش سرزمینی

رییس فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای، گفت: اطلس زیست بوم کشور می‌تواند ابتدایی‌ترین اقدام در حوزه آمایش سرزمینی، مدیریت منابع و حفاظت از محیط زیست باشد.
اشتراک گذاری
140 بازدید
کد مطلب : 1155
سمیه رفیعی در مصاحبه با سایت khamenei.ir با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص محیط زیست کاملا آینده نگرانه است و نقشه راهی در پیشبرد امور محیط زیستی و سایر امور حکمرانی محیط زیست است.

ایران ظرفیت‌هایی فراوانی در حوزه محیط زیست دارد

وی در مورد تهیه اطلس زیست بوم کشور ایران، گفت: در ایران ظرفیت‌هایی فراوانی وجود دارد که برای بهره برداری پایدار از این ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت کشور باید به صورت کلی تصویر واحدی از منابع را ارائه کنیم.

اطلس زیست بوم کشور می‌تواند ابتدایی‌ترین اقدام در حوزه آمایش سرزمینی، مدیریت منابع و حفاظت از محیط زیست باشد که به درستی هم دیده شده است

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اطلس زیست بوم را نخستین پایه آمایش سرزمینی دانست و خاطر نشان کرد: اطلس زیست بوم کشور می‌تواند ابتدایی‌ترین اقدام در حوزه آمایش سرزمینی، مدیریت منابع و حفاظت از محیط زیست باشد که به درستی هم دیده شده است.

وی تصریح کرد: اقداماتی در جهت اطلس زیست بوم به واسطه سازمان‌ها و نهادهای مربوطه همچون سازمان زمین شناسی، حفاظت محیط زیست و…انجام شده اما جمع‌بندی این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که این امر نیازمند تصویر سازی واحد است و باید اطلاعات لازم و کافی برای بهره برداری از منابع وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *