آخرین اخبار
رفیعی در نشست نمایندگان جوان مجالس جهان با موضوع تعادل زیست محیطی:

تفکر توسعه ای و سرمایه داری عامل تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست نمایندگان جوان مجالس جهان با موضوع تعادل زیست محیطی درمنامه پایتخت بحرین گفت: تفکر توسعه ای و سرمایه داری عامل تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است، سرمایه داری است که مردم را در همه نقاط جهان تشویق به مصرف بیشتر می کند.
اشتراک گذاری
172 بازدید
کد مطلب : 1167

سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست نمایندگان جوان مجالس جهان با موضوع تعادل زیست محیطی، بیلان منفی کربن جنگل ها و نقش جوانان درمنامه پایتخت بحرین طی سخنانی اظهار داشت: تعادل کربن در کره زمین مهم ترین چالشی است که با مرگ و زندگی انسان ها و اکوسیستم در ارتباط است و خداوند عالم همه کائنات وطبیعت را در تعادل آفریده، اما این دخالت بشر است که باعث برهم خوردن تعادل شده است.

Inter-Parliamentary Union | LinkedIn

وی افزود: تفکر توسعه ای و سرمایه داری عامل  تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است و جنگل ها به عنوان مهم ترین کنشگر جذب کربن تخریب می شوند، مراتع و منابع طبیعی تخریب می شوند. رودها، رودخانه ها، اقیانوس‌ها هر روز آلوده تر می شوند ، جمعیت حیات وحش و تنوع زیستی کاهش پیدا می کند.چون همیشه یک عامل مهم وجود دارد و آن جهان سرمایه داری است که مردم را در همه اقصی نقاط جهان تشویق به مصرف بیشتر می کند و این مصرف یعنی افزایش تخریب، زباله و کربن.

رفیعی خاطر نشان کرد: با توجه به بحث اصلی این پنل که بحث فضای سایبری و زنان است توجه شما را به نقش فضای مجازی در این تخریب ها جلب می کنم،کمپین ها و چالش هایی که در این فضا همه مردم و به ویژه جوانان را به مصرف بیشتر و هدر دادن منابع و ترویج سبکهای زندگی خلاف پایداری محیط زیست سوق می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *