آخرین اخبار
سمیه رفیعی:

دیدار با خبرنگاران کشور اندونزی

خبرنگاران کشور اندونزی ضمن حضور در مجلس شورای اسلامی با سمیه رفیعی و زهره سادات لاجوردی نمایندگان تهران دیدار و در رابطه با فعالیت خانم ها در ایران گفتگو کردند. سمیه رفیعی ، در این رابطه با اقتصاد روز گفت: امروز تعدادی از خبرنگاران کشور اندونزی مهمان کشور و مجلس شورای اسلامی بودند . نکته […]

اشتراک گذاری
98 بازدید
کد مطلب : 452

خبرنگاران کشور اندونزی ضمن حضور در مجلس شورای اسلامی با سمیه رفیعی و زهره سادات لاجوردی نمایندگان تهران دیدار و در رابطه با فعالیت خانم ها در ایران گفتگو کردند.

سمیه رفیعی ، در این رابطه با اقتصاد روز گفت: امروز تعدادی از خبرنگاران کشور اندونزی مهمان کشور و مجلس شورای اسلامی بودند . نکته ای که در این دیدار خیلی مهم بود آشنایی این خبرنگاران با حضور فعال و برابر خانمها  در جمهوری اسلامی و خصوصا پارلمان ایران بود و در همین رابطه نیز سوالاتی داشتند که خیلی دقیق بود .

وی تصریح کرد: ما هم در این دیدار ضمن نشان دادن فعالیت خانمهای نماینده ، گفتیم که که خانمها در جمهوری اسلامی ایران شغل و حرفه شان از انتخاب آزاد برخوردار هستند و آنها نیز دیدند که خانمها در شرایط کاملا برابر می توانند در ایران فعالیت کنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما همچنین از آنها در رابطه با وضعیت جنگل ها و گونه های مهم و حفاظت شده شان و نوع حفاظتی که از جنگل ها دارند و اینکه آیا این حفاظت ها صد در صد دولتی  یا مشارکتی است و نوع بهره برداری آنها از جنگل هایشان پرسیدم.

زهره سادات لاجوردی، رئیسه کمیسیون فرهنگی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی به زنان احترام خاصی می شود گفت: با وجود جمهوری اسلامی به زنان اهمیت داده شده و می شود اما ما کمتر توانسته ایم این احترام را تبیین کنیم و به گوش جهانیان برسانیم .

وی افزود: آمار و ارقام به ما نشان می دهند که وضعیت امروز زنان در جمهوری اسلامی ایران چه در زمینه اجتماعی ، چه در زمینه تحصیلات حتی در زمینه تخصص پزشکان برای پیشرفت و رسیدن آنها به قله های ترقی بسیار هموارتر از قبل از انقلاب شده است.

نماینده تهران با بیان اینکه وقتی ما این موارد را می بینیم و با تبلیغاتی که علیه ما در خارج از کشور صورت می گیرد می بینیم این موارد اصلا به گوش خیلی از کسانی که از خارج تشریف می آورند نرسیده است ادامه داد: مثلا در مورد پزشکان متخصص زن، پزشکان متخصص  زن ما از ۱۵ به ۴۰ درصد رسیده است همچنین پزشکان متخصص در حوزه زنان  از ۱۶ به ۹۸ درصد رسیده است. از طرفی افزایش امید به زندگی را در زنان می بینیم که از ۵۷.۶ به ۷۷.۱ رسیده است. در زمینه ورزش نیز بانوان ما در عرصه های مختلف ورزشی فعالیت دارند و هر سال بیش از سال قبل مدال آورده اند . در عرصه های اجتماعی نیز ما هزاران کانون و نهاد غیردولتی داریم که در حوزه زنان و خانواده فعالیت می کنند و اینها همه نشان دهنده این است که برخلاف تبلیغاتی که دشمنان ما دارند انجام می دهند اینجا فعالیت و راه برای رشد و تعالی زنان بسیار هموار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *